!FESTacademy: 20 цитат Владики Бориса Ґудзяка
07.09.17

1 вересня відбулась зустріч !FESTacademy: Владика Борис Ґудзяк. Українець майбутнього: виклики освіти. Цього разу на !FESTacademy поговорили про освіту з Владикою Борисом, випускником Гарварду, багатолітнім ректором, а сьогодні президентом Українського Католицького Університету (УКУ), студентом Йосифа Сліпого.

Владика поділився думками про три базові дисципліни, які потребує сьогодні українська школа.

Слухання

  1. Дуже багато дітей сьогодні є невислухані. Немає часу, щоб почути дитину. І дитина, яка не є вислухана, яку не чують, правдоподібно, сама буде затруднятися у слуханні. 

  2. Ми розуміємо, що сьогодні ми працюємо над проектами. І проекти гуртують. Проектний підхід у навчанні дуже важливий. Динаміка не тільки викладач  - учень чи студент, є мережевість.

  3. Я думаю, що ми повинні у своєму житті відмічати тих, які вміють слухати, і помагати від малечка: дитині, підліткові, студентові краще слухати. У цьому є глибокі духовні засади.

  4. Ми у своєму ДНК маємо глибоко і в нестертий спосіб записано, що нам треба спілкуватись.

  5. Властиво, можна сказати, що мистецтво життя - це є мистецтво спілкування.

  6. Сьогодні Україна більш, ніж щось інше, потребує людей, які вміють добре спілкуватись, які вміють налагоджувати спілкування. І, в першій мірі, вміють слухати, які є віртуозами слухання.

  7. Моє велике бажання є, щоб наші школи були місцем, де наші діти є вислухані, де вони отримують приклад віртуозності у слуханні і спілкуванні.

Свідчення

  1. Немає нічого більш втомливого, ніж постійна спонтанність. Людина потребує коріння.

  2. І наша школа, будучи відкритою, творчою, такою, яка стимулює пошук, повинна також бути місцем заспокоєння у поставі. Щоб дитина знала, ким вона є: духовно, етнічно, національно, соціально. Щоб вона мала чіткі виміри, і цілісність свою, яка не є заскорузла, закаменіла, заморожена, але, яка також не є розмитою. Щоб вона могла про щось свідчити: глибоке, життєдайне.

  3. Моя пропозиція є така, що школа має дати вам спокій, стабільність, поставу. Щоб ви могли про щось свідчити. Інакше ви будете постійними спостерігачами.

  4. Мусимо показати дітям наскільки віч-на-віч є краще, ніж віртуозний віртуал.

  5. Всі глибокі і правдиві речі не міряються кількістю.

  6. Ми можемо засвідчити і ми ніколи не знаємо на кого вплине наше свідчення, але воно впливає.

Служіння

  1. Надіюсь, що наші вишколи, наші школи - від садочка до докторантури - будуть місцями служіння. Де викладач дає приклад своєму учневі, студенту, “як служити”.

  2. Щоб давати - треба часто йти вниз. Учитель мусить приблизитися до дитини, так як Бог приближується до нас.

  3. Ми всі в Україні потребуємо, щоб нас хтось підіймав. Ми всі потребуємо відкрити нашу з вами вроджену здатність інших підіймати. Нам набридли ті взаємні приниження: в політиці, в економіці, в бізнесі, в суспільстві, на роботі, в школі, в сім’ї. Як це гарно давати життя таким простим жестом.

  4. Слухаймо, будуймо спілкування, стіймо чітко, виходячи з традицій з відкритим серцем і відкритою думкою, для того, щоб ми могли чимось про щось глибоке, якісне засвідчити, і будьмо учнями в школі служіння.

  5. Багато модерності - це деміфологізація таїнственності. Я думаю, що постмодерн сьогодні бачить, що цей раціоналізм, який міг бути без любові, який стоїть за Голодомором, Голокостом, за Хіросімою, Нагасакі, який сьогодні в Північній Кореї знову воскресає. От цей прогрес - він забуває про таїнство, про цінність кожної людини.

  6. Кім Чен Ір - він вчився в Швейцарії. Я думаю, що це була досить добра школа. Але ця школа його не навчила про таїнство. Він не навчився слухати, він не навчився свідчити про цінності. І він, напевне, не навчився служити.

  7. Будьте добрими служителями, свідками, слухайте, спілкуйтеся, вчіться, радійте, щасливо жийте і давайте життя.